دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷

 

چاپ کاتالوگ به دلیل برخوردار بودن از تعداد صفحات بیشتر علاوه بر معرفی و ترویج اهداف سازمانی، به شرح ریز مشخصات و ظرایف موضوع و کالا می پردازد.از این رو طراحی و انتخاب سایز و جنس مناسب جهت چاپ کاتالوگ بسیار مهم می باشد. کاتالوگ در ابعاد و جنس های متنوع، چاپ و صحافی می شود ولی شما جهت انتخاب درست باید به چند نکته مهم دقت فرمائید:

سایز عمومی جهت کاتالوگ A4 می باشد که هم بصورت افقی و هم عمودی قابل اجرا می باشد. ولی می توان در صورتی که مطالبتان کم می باشد و یا بدنبال کاتالوگ فانتزی می باشید، سایزهای دیگری را انتخاب نمائید.

تعداد صفحات کاتالوگ را با توجه به مطالب و تصاویر مد نظرتان انتخاب نمائید. نباید مطالب نسبت به صفحات آنقدر زیاد باشد که بسیار ریز و فشرده شود و نه آنقدر صفحات زیاد باشد که در صفحات هیچ مطلب خاصی وجود نداشته باشد. در نظر گرفتن بودجه مهمترین قسمت تصمیم گیری می باشد. باید بودجه ای که می خواهید صرف چاپ کاتالوگ نمائید را در نظر داشته باشید تا بهترین تصمیم را اتخاذ نمائید.

تعرفه قیمت چاپ با توجه به اندازه، رنگ، تعداد، جنس و فاکتورهای دیگر متغیر است. بنابراین لطفا سفارش خود را برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت تعرفه قیمت برای شما ارسال گردد

درخواست سفارش

 

چاپ کاتالوگ به دلیل برخوردار بودن از تعداد صفحات بیشتر علاوه بر معرفی و ترویج اهداف سازمانی، به شرح ریز مشخصات و ظرایف موضوع و کالا می پردازد.از این رو طراحی و انتخاب سایز و جنس مناسب جهت چاپ کاتالوگ بسیار مهم می باشد. کاتالوگ در ابعاد و جنس های متنوع، چاپ و صحافی می شود ولی شما جهت انتخاب درست باید به چند نکته مهم دقت فرمائید:

سایز عمومی جهت کاتالوگ A4 می باشد که هم بصورت افقی و هم عمودی قابل اجرا می باشد. ولی می توان در صورتی که مطالبتان کم می باشد و یا بدنبال کاتالوگ فانتزی می باشید، سایزهای دیگری را انتخاب نمائید.

تعداد صفحات کاتالوگ را با توجه به مطالب و تصاویر مد نظرتان انتخاب نمائید. نباید مطالب نسبت به صفحات آنقدر زیاد باشد که بسیار ریز و فشرده شود و نه آنقدر صفحات زیاد باشد که در صفحات هیچ مطلب خاصی وجود نداشته باشد. در نظر گرفتن بودجه مهمترین قسمت تصمیم گیری می باشد. باید بودجه ای که می خواهید صرف چاپ کاتالوگ نمائید را در نظر داشته باشید تا بهترین تصمیم را اتخاذ نمائید.

تعرفه قیمت چاپ با توجه به اندازه، رنگ، تعداد، جنس و فاکتورهای دیگر متغیر است. بنابراین لطفا سفارش خود را برای ما ارسال نمایید تا در اسرع وقت تعرفه قیمت برای شما ارسال گردد

درخواست سفارش

تعرفه طراحی

فایل ارسالی

در صورتی که فایل از جانب شما طراحی می شود، به منظور ارائه بهتر خدمات چاپی، لطفا موارد زیر را در هنگام ارسال فایل رعایت فرمایید.

  • ارسال فایل چند صفحه ای:

برای ارسال فایل طراحی کاتالوگ که شامل چند صفحه میباشد بهتر است فایل ارسالی بصورت PDF باشد. با توجه به قرار گرفتن هر فایل در یک صفحه مشخص و مرتب (مثلاٌ جلد اول = صفحه 1 و داخل جلد اول = صفحه 2 الی آخر..) راهنمای مفیدی برای تنظیم دقیق صفحه بندی فایل های ارسالی خواهد بود.

  • فرمت فایل های ارسالی:

PSD, AI, TIFF, PDF, JPEG, EPS, CDR

  • نکات قابل توجه برای فونت:

اندازه فونت حداقل 8 باشد .
از فونت های باریک در زمینه های تیره و امباس استفاده ننمایید.

  • فرمت رنگ فایل ارسالی:

فایل های ارسالی باید با فرمت CMYK و با روزلوشن 300 pixels / inch باشد .

درصد رنگ مشکی تمپلات به شرح ذیل می باشد :
C= 50, M= 40, Y=35, K=100

  • فضای مورد نیاز تا لبه کار:

فایل ارسالی باید دقیقا طبق سایز درخواستی برای چاپ باشد و تمام نوشته ها ، لوگو ، تصاویر ، جدول و … از دو سمت بالا و پایین به اندازه حداقل 10 میلیمتر و از دوسمت چپ و راست حداقل 12 میلیمتر با لبه کار فاصله داشته باشد ( غیر از تصاویر رنگی که به عنوان پس زمینه استفاده شده )

در صورتی که از صحافی فنر دوبل برای کاتالوگ استفاده میکنید، فاصله مورد نیاز تا لب کار در سمت فنر 15 میلیمتر است.

  • فایل یو وی موضعی:

علاوه بر ارسال فایل اصلی نیز یک فایل تک رنگ ترجیحاً مشکی (k=100) دقیقاً منطبق بر فایل اصلی ارسال شود.این فایل به گونه ای باید طراحی شود که قسمت های که قرار است یووی موضعی داشته باشد مشکی و دیگر قسمت ها سفید باشد . دقت کنید که یووی موضعی برای قسمت های ترام امکان پذیر نمی باشد و اگر بخشی از فایل ارسالی مشکی درصد رنگی زیر 100 داشته باشد بصورت یک لکه یو وی روی کار خواهد آمد.

صحافی

صحافی به 4 صورت امکان پذیر می باشد:

  • منگنه ( ساده و لوپ )
  • چسب گرم
  • دوخت
  • سیمی دوبل

خدمات تکمیلی

خدمات تکمیلی پس از چاپ کاتالوگ شامل برجسته کردن ، امباس و برش های خاص می باشد:

  • برجسته کردن:

برای جلب توجه مخاطب در چاپ قسمتی از کار ( لوگو ، برند ، شعار و …) را برجسته می شود که با توجه به ضخامت و نوع کاغذ این برجسته شدن نیز متغییر می باشد

  • امباس (بافت دار کردن کاغذ):

امباس روش نسبتاً جدیدی در صنعت چاپ بشمار می آید که با خلق نقش های برجسته بر روی سطح کاغذ بصورت کلی و یکدست آن را از حالت ساده به طرح دار تغییر می دهد .

  • برش های خاص:

با طراحی و ساخت قالب تیغ برش با شکل های هندسی متغییر بر روی کار چاپ شده امکان پذیر می باشد.

  • انواع روکش:
  • یووی براق 
  • سلفون براق
  • سلفون مات

کاغذ

برای چاپ کاتالوگ عموما از انواع کاغذهای گلاسه (مات – براق ) استفاده می کنند که با توجه به تعداد صفحات از گرماژ مختلف برای جلد و صفحات استفاده می شود . برای چاپ کاتالوگ با ویژگی های خاص علاوه بر کاغذ گلاسه از کاغذهای کتان ، تحریر و کالک نیز استفاده میشود

گرماژ کاغذ :

  •  گلاسه ۱۳۵ گرم
  • گلاسه ۱۷۰ گرم
  • گلاسه ۲۰۰ گرم
  • گلاسه ۳۰۰ گرم

سایز

برای طراحی و چاپ کاتالوگ عموما از سایزهای متعارف و استاندارد استفاده می شود ولی با توجه به نوع کاربرد و محتوای کاتالوگ از سایزهای خاص نیز استفاده می شود.

سایزهای استاندارد:

  • تعداد صفحات داخلی کاتالوگ با سایز A4 و B4 حتماً باید مضربی از 4 باشد .
  • تعداد صفحات داخلی کاتالوگ با سایز وزیری و رقعی حتماً باید مضربی از 4 و 8 باشد .
  • تعداد صفحات داخلی کاتالوگ با سایز خشتی حتماً باید مضربی از 12 باشد .
  • تعداد صفحات داخلی کاتالوگ با سایز پالتویی حتماً باید مضربی از  8 باشد.
Go to top